Cum avem grijă de dinții bebelușului în timpul diversificării?

Articol realizat de redacția Creative Art Copywriting cu informații din surse deschise. Acest articol nu a fost revizuit de un specialist. 

Bebelușii vin pe lume cu o preferință pentru dulce, așa că în mod natural vor adora alimentele cu gust dulce, inclusiv laptele matern. Totuși, primii ani de viață și copilăria sunt perioade critice în formarea și influențarea obiceiurilor alimentare și a preferințelor culinare ale copiilor. Atunci când introducem hrana solidă, este important să oferim o mare varietate de texturi și arome.

Când vine vorba de alegeri alimentare, calitatea contează cel mai mult. Oricum, până la împlinirea vârstei de 1 an, hrana de baza a bebelușului va fi tot laptele matern sau formula de lapte, așa că nu trebuie să ne facem griji în privința cantității de mâncare pe care o consumă bebelușul. Ne vom concentra toată atenția asupra calității alimentelor, așa că vom opta pentru alimente cât mai bogate în nutrienți, fără zahăr sau sare adăugată. Unele alimente conțin în mod natural zahăr, în special fructele, unele legume și produsele lactate. În schimb, zahărul adăugat îl găsim atât în alimente evidente, precum deserturi și băuturi zaharoase, cât și în alimente mai puțin evidente, inclusiv iaurturi, cereale și vafe, sos de spaghetti și ketchup.

Deși vrem să includem surse bune de zaharuri naturale în dieta copilului, cum ar fi fructe, legume și iaurturi naturale, trebuie să reducem la minimum alimentele cu zaharuri adăugate. Pentru a reduce riscul apariției diferitelor afecțiuni de sănătate, inclusiv la nivelul danturii, este important să evităm alimentele cu zaharuri adăugate, cum ar fi zahăr alb, dextroză, maltoză, sirop de porumb, glucoză, fructoză și așa mai departe. Creșterea nesănătoasă în greutate, cariile dentare și problemele de atenție și de comportament au fost asociate cu aportul excesiv de zaharuri.

În afară de faptul că este recomandat să citiți etichetele care însoțesc produsele alimentare, iată alte câteva modalități prin care puteți limita consumul de zaharuri adăugate:

Optați pentru alimente integrale. Oferiți bebelușului alimente în starea lor naturală, cum ar fi fructe și legume. Alimentele procesate, cum ar fi biscuiți și alte produse ambalate, pot conține zaharuri adăugate.

Evitați alimentele destinate copiilor. Alimentele specifice destinate copiilor, cum ar fi iaurturile cu fructe sau biscuții sau așa-numitele „finger foods” pot conține cantități însemnate de zaharuri adăugate.

Citiți cu atenție etichetele alimentare. Cuvântul „zahăr” nu este singurul pe care trebuie să îl identificați pe lista ingredientelor dintr-un produs alimentar. Există, de asemenea, alți termeni care pot indica prezența unui zahăr care nu apare în mod natural în produse. Exemple de astfel de termeni includ: miere, agave, fructoză, dextroză, sirop de porumb și melasă. Cunoscând acești termeni, veți ști mai bine ce alegeri alimentare să faceți atunci când sunteți la cumpărături.

Plan alimentar. Pentru a reduce cât mai mult consumul de zaharuri adăugate, cel mai indicat este să pregătiți acasă hrana bebelușului. Astfel, veți avea mai mult control nu doar asupra cantității de zahăr din regimul alimentar al bebelușului, dar totodată veți putea include o paletă mai amplă de nutrienți și veți putea alege ingrediente de o calitate mai bună – avantaje pe care nu le aveți atunci când cumpărați hrană pentru bebeluși gata preparată.

Într-un final, evitați băuturile zaharoase, cum fi sucurile de fructe, nectarul de fructe, compoturile îndulcite și ceaiurile îndulcite. Chiar dacă sucurile de fructe 100% naturale nu conțin zahăr adăugat, specialiștii nu recomandă consumul de sucuri de fructe pentru sugarii mai mici de 12 luni. Pentru copiii cu vârsta cuprinsă între 1-3 ani, consumul de suc de fructe ar trebui limitat la cel mult 120 ml pe zi.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on facebook
Distribuie 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *